If you can fill the unforgiving minute with sixty seconds worth of distance run...
Blog > Komentarze do wpisu

Naturalny obiektywizm Wiadomości TVP

PiS wrócił już na dobre do Jedynki TVP. Wiadomości TVP lecą już równiutko programem wyborczym PiS-u i Lecha Kaczyńskiego. Dziś przekroczyli następną granicę. Bardzo mnie to cieszy i zaraz wytłumaczę dlaczego.

 Wiadomości zrobiły dziś duży materiał o polskim geju, który znalazł metodę obejścia prawa tak, by zaadoptować dziecko. Historia przetoczyła się dziś od rana przez wszystkie media, jest absolutnie zrozumiałe, że Wiadomości się nią zainteresowały. Mnie jednak zaszokował komentarz nowej gwiazdy ze stajni TVP, Marcina Wikło, do własnego materiału:

Żeby powstało nowe życie, potrzebni są rodzice - kobieta i mężczyzna. To naturalne. A zatem oddanie tego nowego życia pod opiekę dwóm wujkom albo dwóm ciociom to krok wbrew naturze.

To fascynujący komentarz. Bo jeśli zgodne z naturą jest tylko, zdaniem redaktora Wikło, oddawanie nowego życia kobiecie i mężczyźnie, to rozumiem, że Wiadomości TVP są przeciwne również in vitro, a także wychowywaniu dzieci przez samotnego rodzica.

Ale mniejsza o ideologiczne zacietrzewienie młodego, ale z pewnością mającego przed sobą świetlaną karierę (do zmiany prezesa TVP) reportera. Pal licho, że komentarz idealne jest zbieżny z linią PiS. Ciekawsze jest, jak TVP odważnie opowiada się za jedną stroną w debacie, która się w Polsce toczy - czy tego chcą politycy PiS czy nie.

TVP jest telewizją publiczną i w sporach światopoglądowych powinna zachować neutralność. Bo powstaje za pieniędze zarówno ”naturalnych”, jak i gejów, samotnych rodziców i wszelkich innych ludzi płacących podatki i abonament.

Teraz o tym dlaczego mnie to cieszy. Otóż cieszy mnie to, bo wiem, że prędzej czy później ktoś inny będzie rządził TVP. Prędzej czy później będzie to lewica. Prędzej czy później ktoś w Wiadomościach TVP skomentuje podobny materiał słowami, że np. chodzenie na msze święte jest wbrew naturze. I wtedy nikt nie będzie mógł mówić, że TVP łamie standardy. Nie można bowiem łamać czegoś, czego się nie ma.

poniedziałek, 02 listopada 2009, bartosz.weglarczyk

Polecane wpisy

  • Krzysiek Ziemiec w Wiadomościach

    Dopiero dziś miałem okazję obejrzeć Krzysztofa Ziemca prowadzącego Wiadomości TVP. I chcę tylko powiedzieć, że bardzo, bardzo się cieszę. Krzysiek wygląda dosko

  • Sfrustrowani i wszystkowiedzący

    Ludzie, którzy muszą koniecznie co pewien czas dla własnego zdrowia psychicznego przywalić GW, dzielą się na dwie klasy. Jedni - jak pewien zbyt wolno jego zdan

  • Lou Dobbs odchodzi

    To koniec pewnej ery w CNN. Lou Dobbs postanowił zrezygnować z pracy w stacji, a prezes CNN zwolnił do bez mrugnięcia okiem z kontraktu. Pamiętam Dobbsa sprzed

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2009/11/02 23:04:54
Zgodzę się, że komentarz do materiału był daleki od obiektywizmu i rzetelności. Nie mogę się jednak zgodzić z analizą Pana Redaktora.
Po pierwsze do metody in vitro potrzeba kobiety i mężczyzny. To, że zapłodnienie jest wywołane sztucznie niczego nie zmieni. Kto będzie wychowywał dziecko też jest tu bez znaczenia.
To samo dotyczy samotnego wychowywania przez jednego z rodziców. Dalej potrzeba kobiety i mężczyzny aby to dziecko się pojawiło. Niechęć do oddawania na wychowanie "wujkom" i "ciociom" chyba nie jest równoznaczne z niechęcią do rodzica... Prawda?
No chyba, że wnioski opierają się nie bezpośrednio na słowach komentarza ale odgórnym założeniu jaka jest "linia myślenia" w TVP.
Pomijam tu poziom samych Wiadomości. Tu jak już napisałem myślimy podobnie.
-
2009/11/03 06:25:09
niestety "Wiadomości" to również ludzie, którzy z różnych powodów (kredyty, dzieci na utrzymaniu itp.) kurczowo trzymają się tej pracy i muszą zgadzać się na kolejne upokorzenia, zastanawiając się, co też wymyśli kolejna dyrekcja. i tu już robi się mniej wesoło.
-
2009/11/03 08:27:11
niestety nieprawda, bo gejów będzie mozna jeszcze długo opluwać, a katolików nie krytykować - lewica nie jest zbyt odważna. I poddaje się większości (po to najpierw robi sondaże).
-
2009/11/03 08:54:30
Taa, poltergeist Tumanowicza nieśmiertelny. To, co Pan opisuje, to jeszcze dosyć drobny incydent. Ale parę dni temu (w szczycie gadaniny o "aferach" i Mariuszu "Glocku" Kamińskim) obejrzałem kilka Wiadomości TVP z rzędu i poniekąd odbyłem podróż wehikułem czasu do lat osiemdziesiątych. Propaganda aż nawet rozśmieszająco ordynarna i szyta grubymi nićmi. Nawet się nie chce specjalnie tracić czasu na opisywanie tych grepsów insynuacyjnych, tych "informacji" z odpowiednią recenzją od razu (najlepiej specjalnie rozemocjonowanym, wieszczącym jakieś nieokreślone zło głosem), tych "wywiadów" wyłącznie z posłami, "politykami" i funkcjonariuszami opozycji ("strona rządowa" jest zawsze tylko pokazywana - jak siedzi gdzieś, coś mówi, idzie korytarzem czy w plenerze - w kontekście jakiejś demonizowanej sprawy) itd. itp. Mała tylko próbka: pewnego dnia zadziwiająco dużo było o... "Orlikach", że tam jakieś brudne sprawki były, a może byłyby, a później już na pewno nie były, bo Mariusz Kamiński zadziałał, ale choć zadziałał, to jednak mimo wszystko nie całe zło wyplenione i się czai. No i to wszystko pięknie zilustrowane materiałem filmowym: a to Tusk przecina wstęgę, a to Tusk kopie piłkę na "orliku" i strzela do bramki, a to Tusk idzie energicznie w stronę boiska. I urozmaicenie: raz Mariusz Kamiński maluje grozę sytuacji, po chwili znów Mariusz Kamiński podsumowuje. Podobną techniką "zredagowany" został "materiał" o "aferze hazardowej" i o tym, że rząd likwiduje jednorękich bandytów: ale tu już trudniej o jednoznaczną tezę, boć hazard wstrętny jest, ale ponieważ rząd musi coś brzydko lub źle robić, więc w takim razie skarb państwa straci dochody, a że operacja rozłożona jest na pięć lat i nowych koncesji nie będzie, to zarobią ci, którzy już są na rynku - gangsterzy ma się rozumić, dzięki rządowi. I trach przebitka na obracające się kolorowe kółka w automacie, i spocony Chlebowski, i kawałek wypowiedzi Tuska z konferencji, i w sejmie na gorąco wywiadzik wyjaśniający wszystko ze znanym z obiektywizmu pisowskim posłem Hofmanem i posłem Arłukowiczem z "opozycji" (dla niepoznaki SLD-owskiej).
Bałem się, że się z tego widma Tumanowicza, unoszącego się nad tymi "wiadomościami", zaraz sam Tumanowicz zmaterializuje.
W ogóle można powiedzieć śmiało, że telewizja "odzyskana", prezesura dosłownie wyzerowana. Zadziwiający jest talent koryfeusza Kaczyńskiego do znajdowania i wykorzystywania poręcznych ludzi bez właściwości. Ten Szwedo to właśnie taki klasyczny podręczny pisowski. Nie będzie szarpał smyczy w ręce bossa PiSu. Aż nadto dobrze widać to już w programach "informacyjnych" i w "polityce kadrowej". Przecież chyba ogląda, co mu pod bokiem wyprawiają beobachterowcy z Wiadomości. Tę ordynarną czarną propagandę, agitkę to chyba już sami Kaczyńscy bezpośrednio "redagują", a na pewno na bieżąco pociągają za nitki przez swoich sykofantów.
Ale, ale, coś cichutko siedzi w TVP koalicjant PiSu - SLD, te komuchy obrzydliwe. Napieralski coś nie nadąża za swoim nowym kompanem Jarosławem. Może na razie tylko gryzą się pod dywanem. Z Lepperem też się prezes PiSu kumplował, a jednak szybko się pogniewali. Ale na pewno jeszcze będzie się działo, np. jak powiedzmy Kalisz ośmieli się kandydować na prezydenta i wejdzie w paradę wiadomemu pisowskiemu kandydatowi.
-
jotesz
2009/11/03 09:16:20
Do tego dodano jak zwykle smakowity komentarz ortodoksyjnej tetetki - Terlikowskiego.

Ja mogę podpowiedzieć gejom, którzy odczuwają silne uczucia ojcowskie, co mi wydaje się równie możliwe, co przemożne dążenie do macierzyństwa, że wystarczy znaleźć chętną panią, która spermą geja pozwoli się zapłodnić, i już prawa ojcowskie, potwierdzane badaniem DNA, są jak w banku.

Telewizyjny idiota komentował, że gej pragnący mieć dziecko, traktuje je jak pieska lub kotka - do zabawy! Pewnie naoglądał się historyjek o tych "normalnych" tatusiach, którzy zabawiają się z własnymi córkami, i przeniósł to na całkowity ogół.
-
2009/11/03 16:08:35
Głupota i lizodupstwo to normalne cechy ludzkie, środowisko "dziennikarskie" omijajace nawet chyba rzadziej niż inne. Nie ma co się dziwić. Zresztą w niezaleznych redakcjach też jest granie mniej lub bardziej pod szefa -np poprzez dobór współpracowników podobnie myślących (z takimi się lepiej pracuje). Obiektywizm to utopia, chociaz pełna zgoda że tego typu komentarze to już jest jazda po bandzie.
Nie wymusisz obiektywizmu w żaden sposób, ale za to można próbowac naprawić inne patologie w TVP -a i całym publicznym sektorze, z którego TVP jest najbardziej na świeczniku.
Przykład: CBA (wydając grube miliony na Porsche i jachty) złapało za rękę łapówkowiczów po 100tyś. A ile dostał Piński za parę miesięcy promowania Libertas? (200k to podobno sama odprawa, do tego pensja). Ile dostała Kotecka, ile Gargas? Jak takie klocki typu: my cię zatrudnimy, i twojego brata i twoją ciocię i kogo jeszcze chcesz za dobre pieniadze, a ty za to będziesz na publicznym sprzęcie i w publicznym airtimie robił nam dobrze.
Chirac we Francji ma teraz zarzuty prokuratorskie zdaje się że za podobne działania?
-
2009/11/04 00:46:27
Pogratulować cenzury.
Nie ma to jak wolność słowa.

PS1
Zabawne.

PS2
Jak to dziś stwierdził Palikot, 20% rozumie, 10% pamięta o co chodzi.

-
2009/11/04 15:48:33
To tak samo jak z obiektywizmem Gazety Wyborczej, która w newsie o wyroku w sprawie posła wybranego z listy PO subtelnie przemilczała jago korzenie wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,7220523,Rok_i_10_miesiecy_dla_Grzegorka__w_zawieszeniu_.html.
W komantarzach ktoś przytomnie zauważył, że "wykształciuchy mają myśleć że był z PiS"
Podsumowując: PiS ma wpływy w TVP, a PO w Gazecie. Każdy orze jak może....
-
2009/11/04 15:58:45
Tak - pamiętny materiał. Redaktor, który ów komentarz wygłosił, i tak wyróżnia się pozytywnie na tle innych dziennikarzy Wiadomości - nie ma wady wymowy!
-
2009/11/04 20:05:29
@LEELOO: abstrahując od tego, czy masz rację, czy nie, chciałbym cię zapytać, czy widzisz różnicę pomiędzy prywatną gazetą i publiczną telewizją? Rozumiesz, że GW jest prywatnym biznesem, a TVP wydaje pieniądze budżetu państwa? Czy może w swej niechęci do GW nie widzisz tego i w związku z tym nie będziesz miał problemu, gdy Wiadomości TVP będzie rządzić np. SLD?
-
2009/11/04 20:23:43
Jakby kogoś interesowało jak "GW" stała się prywatną gazetą to polecam S. Remuszko "Gazeta Wyborcza. Początki i okolice. Kalejdoskop". W naszym pięknym kraju postulaty moralne to niemal zawsze hipokryzja.
-
2009/11/04 22:42:02
wpis "Naturalny obiektywizm Wiadomości TVP" podsumowałabym krótko: przyganiał kocioł garnkowi :)
Może jestem naiwna, ale uważam że nie powinno mieć znaczenia kto jest właścicielem medium. Chodzi o obiektywizm.
Gazeta Wyborcza wśród dzienników jest jakby odpowiednikiem TVP wśród telewizji pod względem zasięgu. A to zobowiązuje
Ja wcale nie uważam że to dobrze, że PIS rządzi w TVP. Moim marzeniem (ściętej głowy) jest aby media były obiektywne. Zarówno publiczne jak i prywatne. A tak nie jest w jednym i w drugim przypadku. PiS lansuje się w TVP, a PO w GW.
I to jest fakt. Bardzo lubię GW, chociaż jako człowiek niesformatowany nie łykam wszytkiego bezkrytycznie. I niektóre rzeczy mnie po prostu denerwują.
i
-
2009/11/05 05:16:47
@LEELOO: wszystko pięknie, ale jednak jest zasadnicza różnica między medium prywatnym i publicznym. Medium prywatne ma prawo być jakie chce. Medium publiczne - nie. Nie da się porównać zasięgu GW i TVP.
-
2009/11/05 15:32:31
Wielka szkoda, że nie odniósł się Pan w odpowiedzi do kwestii obiektywizmu.
Mnie po prostu razi dysproporcja w traktowaniu PIS i PO przez szeroko pojęte media Ja po prostu nie rozumiem tej alergii na PIS. To jak choroba, która nie pozwala myslec racjonalnie
Nie jestem fanką PIS, nie głosowałam na niech, ale mam już dosyć tej nachalnej antyPISowskiej propagandy i jednocześnie super łagodnego traktowania PO w mediach. Wszyscy trąbią o temacie zastępczym - grypie a jak PO robi skok na składki OFE zamiast ciąć wydatki (Liberałowie?) to jakoś nikt się nad tym nie rozwodzi. Gdyby to zrobił PIS byłoby wielkie larum.


-
2009/11/05 16:39:38
@LEELOO: wiesz, argumenty tracą bardzo na wartości, jeśli się przy tym popada w histerię. Twoje stwierdzenie, że "wszyscy trąbią o temacie zastępczym - grypie a jak PO robi skok na składki OFE zamiast ciąć wydatki (Liberałowie?) to jakoś nikt się nad tym nie rozwodzi. Gdyby to zrobił PIS byłoby wielkie larum" jest po prostu totalną bzdurą. W Dzienniku i w GW były to wczoraj czołówki. Dziś w Dz, Polsce i GW jest wielki ciąg dalszy awantury o składki, a w TVN24 widziałem dziś od rana trzy dyskusje na ten temat. W TokFM rozmawiali o tym bite pół godziny.
Zawsze zanim się postawi tak zdecydowane tezy, warto się zastanowić, czy się nie wyjdzie przy tym na histeryka. Naprawdę.
-
pan_opticum
2009/11/05 20:40:47
Obiektywnie to 2+2=4. Nie da się robić dziennikarstwa obiektywnego, ale da się uniknąć odprawiania żałosnej propagandy.
Nie wiem za to jaka lewica mogłaby doprowadzić do tego że w telewizji powiedzą jakoby chodzenie na mszę było sprzeczne z naturą. Przecież to stadko byłych ministrantów.
-
2009/11/05 22:11:35
Histeryczne to jest rozkręcanie pandemii grypy w mediach. Przeciętny człowiek poglądy kształtuje sobie na podstawie newsów ze stron głównych a nie całodobowo słuchając Tok FM czy TVN 24. Przejrzałam dzisiaj większe portale i na żadnej ze stron głównych nie ma tematu OFE/ZUS. Hurra dla rządu!
Jednodniowa debata publiczna się odbyła, nikt za bardzo nie protestował. Temat umarł
A jake są newsy dzisiaj? za gazeta.pl (ale na innych portalach jest podobnie)
'Cztery osoby zmarły po szczepionce''. Skąd nasz minister to wie? Z tabloidów"
" Polsat: Doradca minister zdrowia w konflikcie interesów
"Słowa Kopacz to populizm". Europejska Agencja ds. Leków
Co te tytuły sugerują? Bo są jakby podrzucone i na zlecenie.
Jak mówię o braku obiektywizmu w mediach to chodzi mi o ten brak przeciwwagi dla 3 takich tytułów. Akurat dzisiejsze wystąpienie w sejmie Kopacz było bardzo rozsądne, ale o tym szary człowiek się nie dowie. Szary człowiek ma myśleć że Kopacz jest be a koncerny i szczepionka są dobre.
Jestem wkurzona na media o to że zamiast przykładać właściwą wagę do spraw dają się tak podpuszczać. Ciekawe czy Donald publicznie złoży Kopacz w ofierze bo nie chciała dać narodowi panaceum (a po cichu dopnie budżet składkami z OFE)?
Najpierw pewnie zrobi sondaż opinii w sprawie Kopacz.. (opinii, które ukształtują media) Kółko się zamyka...



-
pan_opticum
2009/11/05 22:51:16
Przecież portale są po to, żeby w nie klikać. Więcej ludzi kliknie w tekst o tytule: "4 osoby zmarły z powodu szczepionki" niż "rząd zmienia wysokość składek". To grypa jest teraz na topie a zarabiać trzeba. I nie ma w tym nic dziwnego.
-
2009/11/06 10:43:21
@leeloo,
zgadzam się z tobą i też ubolewam nad populizmem mediów i głupotą społeczeństwa, które to łyka. Tyle że tego nie zmienisz -ja już przestałem się na to pienić.
Odróznij się od motłochu, który czyta i pasjonuje sie bzdurami -jesli chcesz być świadomą obywatelką czytaj portale, które głębiej wchodza w temat, pomijaj wiadomosci krzykliwe i histeryczne. Ja już nie oglądam tzw programów publicystycznych, bo w nich, a w TVN24 z Rymanowskim na czele politycy dyskutuja o tym kto kogo uraził swoją wypowiedzią nt jednodniowej bzdury dnia. Na wp, onecie czy gazecie.pl przelatuję tylko wzrokiem tytuły by wiedzieć czym będzie dziś żyło społeczeństwo -ale nie klikam by nie zaśmiecać sobie umysłu.
Dziś np najważniejszą wiadomością będzie strzelanina w bazie w teksasie. Podobnie jak wszyscy wstrzymywali oddech śledząc lot jakiegoś balona (było to w USA a skoro w USA czymś się pasjonują to my też powinniśmy?).
Ale na takiej wyborcza.pl tematy już troszkę inne -widac że portal dla trochę inteligentniejszych ludzi.
Co do wpływu mediów na społeczeństwo i jego wybory -no cóż, demokracja równa w dół.
Zmiany warto zacząć od siebie (co usiłuję wprowadzić w życie): zapamiętaj na kogo głosowałaś w wyborach lokalnych i ogółnokrajowych i nękaj danego radnego w swojej i swojej społeczności sprawie. Nekaj posła w sprawie jego durnych występów w TV (nie po to go wybierałaś). Spróbuj zaangażować znajomych do jakiejś społecznej inicjatywy, dawajcie dobry przykład może tak od dołu zaangażujecie społeczeństwo, coś zmienicie. Innej drogi nie widzę bo w zmianę sposobu myslenia mediów i polityków nie wierzę. Stwórzmy sami popyt na mądrzejsze informacje.
-
2014/02/13 11:36:08
Szczerze, to od wspomnianych przez Ciebie problemów wolę zajmować się zupełnie innymi, bardziej przyziemnymi sprawami. Ja np. mam do ubezpieczenia auto, nadal muszę wypełnić PIT 37 online, zaplanować ferie dla dziecka i kupić zapas piasku dla kota...pełne ręce roboty, bez tematów około dzinnikarskich.
wyborcza.pl
Bartosz Węglarczyk

Szef działu zagranicznego Gazety Wyborczej

↑ top | © Agora SA | design by kate_mac
Schronisko dla Zwierząt w Łodzi

Endgame

↑ Grab this Headline Animator

Subscribe to Endgame by Email