If you can fill the unforgiving minute with sixty seconds worth of distance run...
Blog > Komentarze do wpisu

Polski skandal w Monachium

No i słowa profesora Zbigniewa Brzezińskiego o samoizolacji Polski na arenie międzynarodowej spełniają się.

Nie mogłem w to uwierzyć, więc obdzwoniłem kilka instytucji rządowych i poprosiłem o to samo moich kolegów. Ale to jednak prawda - pani minister Anna Fotyga zdecydowała, że na rozpoczynającej się dziś w Monachium międzynarodowej konferencji nt. bezpieczeństwa - najważniejszym tego typu wydarzeniu na świecie - nie będzie z Polski nikogo.

No, prawie nikogo. Będzie niskiego szczebla urzędnik departamentu spraw zagranicznych kancelarii premiera. Ale - nie obrażając tego pana - może tam on co najwyżej robić notatki. Przyjedzie też Paweł Zalewski, PiS-owski szef komisji spraw zagranicznych Sejmu, ostatni człowiek w PiS-ie mający profesjonalne podejście do polityki zagranicznej. Ale może właśnie dlatego, że to człowiek sensowny, ma niewiele do powiedzenia w sprawach zagranicznych. Jest odsunięty przez kierownictwo i nie cieszy się specjalnym zaufaniem premiera i prezydenta. Być może prywatnie pojawi się sam Sikorski.

Miał na konferencję pojechać Radek Sikorski, który reprezentował nas tam w ubiegłym roku (dwa lata temu był szef dyplomacji Adam Rotfeld). Ale po jego odeściu z rządu ani pani Fotyga, ani nowy szef MON Aleksander Szczygło nie uznali za stosowne wysłać kogokolwiek innego.

To wielki skandal. Z własnej woli odsuwamy się od kluczowych dykusji na temat bezpieczeństwa międzynarodowej. Konferencja w Monachium powszechnie uważana jest za wydarzenie superważne - w ub. roku pisaliśmy o nim na czołówce Gazety.

W tym roku w Monachium będą debaty o sojuszu Europy z USA, o roli Rosji, o stosunkach z Białorusią, o Iraku, o kryzysie irańskim. Jak rozumiem - temat nas w ogóle nie interesujące.

A będzie gęsto od najważniejszych polityków na świecie. Będą m.in. kanclerz Niemiec, prezydent Rosji, prezydent Ukrainy, szefowie dyplomacji Pakistanu, Niemiec, Białorusi, Australii, Libanu, Rosji i Izraela, sekretarz obrony USA, ministrowie obrony Singapuru i Niemiec, zastępca sekretarza skarbu USA, senatorowie USA Joe Liberman i wielce prawdopodobny kandydat Republikanów na prezydenta USA senator John McCain, prezydent Estonii, premier Bawarii, minister ekonomii Libanu, doradca prezydenta Iranu ds. bezpieczeństwa narodowego, szef dyplomacji UE, sekretarz generalny NATO, wiceministrowie spraw zagranicznych Chin i Japonii oraz ponad 230 innych polityków i ekspertów.

I na koniec słowa Horsta Teltschicka, znanego niemieckiego dyplomaty, doradcy ds. zagranicznych kanclerz Kohla: - Tak wielu ważnych ludzi nigdy wcześniej nie przyjechało do Monachium.

ODPOWIADAM.

Pan Szymon Ruman, Rzecznik Prasowy Marszalka Sejmu RP, wpisał się na moim blogu (dziękuję bardzo) i zwrócił mi uwagę, że ”pan Pawel Zalewski nie byl w Monachium prywatnie ale oficjalnie reprezentowal polski parlament za wiedzą i zgodą marszałka Marka Jurka”. Oczywiście ma Pan rację, co niniejszym prostuję.

piątek, 09 lutego 2007, bartosz.weglarczyk

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2007/02/09 10:56:13
Błąd - Kaczyńscy muszą odejść... Fotyga jest nikim
-
2007/02/09 11:19:25
Fotyga, Fotyga? Kto to taki? Ta byla urzedniczka stolecznego ratusza???:)

Przerazajace! I smutne!
-
Gość: Grudzio, nat-mi3.aster.pl
2007/02/09 11:24:28
"Tak wielu ważnych ludzi nigdy wcześniej nie przyjechało do Monachium."
Znowu zabrakło miejsca.
-
Gość: , cmt191.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 11:30:02
Z tego co pamiętam,to nasz Pan Prezydent miał się spotkać z Prezydentem Rosji i zabiegał o to ale widzę,że gość unika nawet takich przypadkowych spotkań.
-
Gość: AdAm, chello084010131149.chello.pl
2007/02/09 11:42:59
A na spotakniu ministrów obrony krajów NATO nie ma polskiego ministra...

Na stronie MON-u jest komunikat:
"W dniach 8-9 lutego br. podsekretarz stanu w MON Bogusław Winid uczestniczy w odbywającym się w Sewilli nieformalnym spotkaniu ministrów obrony państw NATO. Ministrowi Winidowi towarzyszy szef Sztabu Generalnego WP generał dr Franciszek Gągor."
-
2007/02/09 11:44:03
Można powiedzieć nikt się nie pofotygował to Monachium. :)
Stosując pisowski system myślowy - nikt nie jedzie więc problemu nie ma. To Pan, Panie Bartku, stworzył problem pisząc o tym i takimi tekstami psuje Pan dobry wizerunek Polski w świecie. Już rząd na pewno wie kto za Panam stoi a jak nie wie to Antoni poszuka i się dowie.
Premier Kaczyński nie będzie na kolanach lub nawet czworakach do Monachium jeżdził. Poczeka, aż świat sam padnie na kolana ze zdumienia i podziwu przed wielkością IVRP.
Ech, przestaje już dziwić, po prostu norma, zdziwienie przyjdzie jak gdzieś w końcu pojadą. Ale szefa komisji spraw zagranicznych PE mamy, to najważniejsze.
-
2007/02/09 11:47:04
No to już są jaja. Oni po prostu nikogo nie znaja i znac nie chcą. Poza tym prócz ich wyborców nikt na świecie ich nie lubi i chyba to wiedzą.
-
2007/02/09 12:06:56
@Bartosz Węglarczyk: Kompletnie zmieniając temat i dla ostudzenia nastrojów bo wyjdzie, że to najbardziej szkodliwy blog w Polsce...
doskonałe zdjęcie, prawda?
wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,3907856.html
-
2007/02/09 12:09:27
@SENMAN: taaa... Liban to skomplikowane miejsce.
-
Gość: zoso, vd6.internetdsl.tpnet.pl
2007/02/09 13:01:25
Davos..., Monachium..., a zamiast 3 mln mieszkań i autostrad zbudujemy na granicy POLSKI MUR.
-
2007/02/09 13:06:06
czy jest jakis sposob aby ta gl...kobieta zniknela? no nie liczac wziacia ak47 i wystrzelania wszystkich kaczo-podobnych stworzen. albo chociaz zeby powiedziec jej co sie o niej mysli?...poprostu krew czlowieka zalewa
-
Gość: krzych_op, client-bulten-2.bielsko.dialog.net.pl
2007/02/09 13:13:20
Kaczyński pomacha szabelką z Warszawy.
"Nie będzie . . . . . . pluł nam w twarz!"
-
Gość: piotr, ozi21.ar.wroc.pl
2007/02/09 13:16:40
Po co nam Fotyga?

Trzeba jak najszybciej odzyskać wszystkie ministerstwa dla dobra narodu. Jedynie nowe wybory mogą cokolwiek zmienić. W trakcie rządów SLD wydawało się, że gorzej być nie może. PiS stworzył nową jakość. To jest koszmar. Dwaj braciszkowie (o niezbyt dobrej prezencji - niektórzy nazywają ich kartoflami) niszczą wszystko co zrobili poprzednicy i nie tylko. Nawet SLD przynajmniej nie niszczyła tego co zastała. Jestem przerażony.
Dodatkowo dziś okazało się, że jedyna droga jaką wybuduje się za kadencji PiS zniszczy cenne przyrodniczo obszary. To już obłęd. Nie dość, że autostrad się nie buduje, to jeszcze robi się to tak aby zniszczyć malutki fragment przyrody jaki jeszcze pozostał.
Teraz zaczynam się czuć jakby krajem rządzili sowieccy agenci (skrót myślowy).
-
Gość: W, nat1.daminet.pl
2007/02/09 14:27:46
Buahaha, zemdlałem z przerażenia, ale naprędce wyjąłem wisiorek z figurką Geremka coby zmysły odzyskać.
Ah jakie to straszne :D
Widzę że stres z pozbawienia wpływów na politykę Polski niektórych zeżarł doszczętnie.
-
Gość: Najbardziej rozbawiło mnie to, nat1.daminet.pl
2007/02/09 14:28:41
"Konferencja w Monachium powszechnie uważana jest za wydarzenie superważne - w ub. roku pisaliśmy o nim na czołówce Gazety."
:D
Pychę podobno zsyłają Bogowie :D
-
Gość: W, nat1.daminet.pl
2007/02/09 14:30:03
A Pani Fotyga nie odejdzie. I miejmy nadzieję że będzie miała następną kadencję.
-
Gość: and., che68.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 15:04:43
Trzeba by założyć nowy wątek p.t.: Jak to wszystko toczy się u nas od lat dziewięćdziesiątych ze szczególnym uwzględnieniem wyjścia radzieckich i wejścia amerykanów.My o pewnych sprawach albo nie pamietamy albo nie chcemy pamiętać i potem co jakiś czas w wątkach znajdujemy "dziwne treści".
-
Gość: , c113-169.icpnet.pl
2007/02/09 15:07:49
@W, nat1.daminet.pl

Zapomniałeś (zapomniałaś) na końcu napisać jeszcze: "Aleelluja i do przodu" bądź "Amen":):):)
-
Gość: and., che68.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 15:17:49
pisząc "w wątkach" miałem na myśli oczywiście posty .
-
2007/02/09 15:19:52
Prawdę mówiąc...nie mogę nigdzie znaleźć na stronie MSZ informacji na ten temat... Czy ktoś mógłby zamieścić tutaj link do jakiejkolwiek noty w tej kwestii?
-
2007/02/09 15:21:50
@nat1.daminet.pl: Masz rację, kiedy GW pisała o monachium Nasz Dziennik pisał na czołówce o tym, że poseł Cymański kolejny raz wylizał buty Ojcu Dyrektorowi, a Gazeta Polska, analizowała właśnie, czy Andrzej Lepper jest jeszcze agentem SB czy już filarem IV RP. Kudy spotkaniu Condoleezy Rice z Angelą Merkel do tak przełomowych wydarzeń...
-
Gość: Wlodek, art239.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 15:38:57
a mnie to juz nie obchodzi. Ja udalem sie na wewnetrzna emigracje i przygotowuje sie do zewnetrznej. Coz, taki los.
-
2007/02/09 15:59:22
Och dajcie spokój. To przecież tylko dalszy ciąg rewolucji. Gdy PiS i koalicjanci zdobyli władzę, podniosły się głosy, że trzeba przyjrzeć się pseudoautorytetom moralnym, naukowym i politycznym III RP. Już porozliczali Michnika, Miłosza, Janion i dotychczasowych ministrów spraw zagranicznych (ci ostatni w zdecydowanej wiekszości okazali się nawet agentami KGB). Teraz czas na pseudoautorytety światowej polityki. Nikt nam w IV RP nie będzie wmawiał, że do takich należą kanclerz Niemiec, prezydent Rosji czy sekretarz obrony USA. My znajdziemy własnych. tak jak na miejsce Miłosza znaleźliśmy Łysiaka, a w miejsce Janion - Jerzego Roberta Nowaka.
-
2007/02/09 16:19:16
a ja np. jeszcze 1.5 roku temu nigdy bym nie przypuszczał, że kiedykolwiek zatęsknię za rządami millera leszka, belki marka, i kwaśniewskiego aleksandra, a właśnie to się dzieje. braciom k. gratuluję tego niewątpliwego sukcesu i liczę na nich - mam nadzieję że to jeszcze nie wszystko na co ich stać, że jest jeszcze kilka rzeczy które mamusia zrobić jarkowi kazała a za które on się jeszcze nie zdążył zabrać... czas najwyższy zwijać się z tego kraju. może jak zostaną w nim jedynie te dwa zakompleksione i nienawidzące wszystko czego nie znają i nie rozumieją bliźniaki (oraz poseł cymański), to może zauważą, że coś jest na rzeczy... nie, nie zauważą, ucieszą się tylko że wreszcie w 100% odzyskali IV RP..
-
Gość: , astatine.physchem.kth.se
2007/02/09 16:22:37
Jest mi tak wstyd, że nic mi nie pomoże. Rodzi się we mnie nienawiść jakiej nie czułem do ŻADNEGO rządu od 18 lat, żadnego!
-
Gość: , p54bd46b4.dip0.t-ipconnect.de
2007/02/09 16:29:09
nie kumam tego , poprostu nie kumam jak mozna byc tak im Idiota
-
2007/02/09 16:33:19
A ja doceniam ta nową strategię obronną IV RP.
To proste, jeśli nas tam nie będzie to może o nas zapomną i będziemy bezpieczni, bo kto zaatakuje państwo którego nie ma.
-
2007/02/09 16:41:27
W jaki sposób mają działać na rzecz Polski ludzie, którzy boją się realnego świata, którzy nie są otwarci na drugiego człowieka? Ich paraliżuje strach przed innością, przed inną koncepcją życia i świata. Nie lubią i nie potrafią prowadzić dialogu z ludźmi. Mnie to już po prostu przeraża.
-
Gość: Piotrek, ipg-8jvk531.uncg.edu
2007/02/09 16:47:28
Jestem wlasnie na stypendium w Stanach, studiuje stosunki miedzynarodowe - zastanawiam sie po co, moze lepiej bylo jak najwiecej imprez zaliczyc, zeby poznac "kogo trzeba". Co za kraj, nie chce sie wracac...
-
2007/02/09 16:48:42
Ja powiem ze odejsc musza inni, ktorych pani minister jest echem...
camell.blox.pl
-
Gość: , aapc229.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 16:50:50
No cóż dla naszych braci Kaczyńskich widocznie inne sprawy jak deubekizacja są nie ważne. Nawet sprawy bezpieczeństwa międzynarodowego.
-
Gość: ToroBravo, 62.87.244.17*
2007/02/09 16:52:56
@W, nat1.daminet.pl

Ty tak głupoty piszesz dla sportu czy z nudów?
-
Gość: WG, nat-126.ghnet.pl
2007/02/09 17:07:01
jak się nie zna żadnego języka obcego, to nie może dziwić taka obawa przed światem zewnętrznym. Pani Fotyga co prawda podobno posługuje się angielskim, ale chyba nie lepiej niż polskim;-)
-
2007/02/09 17:09:10
Paweł Zalewski jest ideowo nie pewny - człowiek związany z Ujazdowskim, przebył taką samą drogę - od Unii Demokratycznej przez Partię Konserwatywną Halla, Koalicję Konserwatywną, SKL Rokity aż wylądował w PiS.
Do tego zna się całkiem nieźle na polityce zagranicznej. Ma doświadczenie parlamentarne i samorządowe, a kierowana przez niego KSZ w Sejmie nie włącza się do ideologicznych wojenek.
Dlatego też musi zostać odsunięty.
-
Gość: , dbc223.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 17:18:15
Panie Bartoszu, czy orientuje sie Pan moze kiedy dowiemy sie cokolwiek nt źródła przecieku z rozmowy dyplomaty amerykańskiego z naszym? (nieutajnionej notatki dodtyczącej ocen Giertycha z dopiskami R.Sikorskiego);
proluratura obiecywała onegdaj energiczne sledztwo, a krąg podejrzanych był bardzo waski
-
Gość: , p54b50814.dip0.t-ipconnect.de
2007/02/09 17:25:30
no tak, polscy politycy poczuli sie juz tak bezpieczni wizja posiadana tarczy antyrakietowej wespol z poludniowymi sasiadami, ze nie czuja potrzeby pojawienia sie na miedzynarodowej konferencji...

-
Gość: sieste, host-ip26-252.crowley.pl
2007/02/09 17:28:49
Panie Bartku, nie ma powody żeby się dziwić. Cóżby tam Pan prezydent robił? On po angielsku ani me ani be ani kukuryku(zresztą podobnie jak po niemiecku, francusku ...). Pojedzie biedaczek i się będzie męczył, widząc ze jest jedyną osobą na tak eksponowanym stanowisku, ktora musi korzystac z uslug tlumaczy. Swoją drogą, nei wiem dlacego bracia Kaczyńscy nie uczą się języków. Posiedzieliby ze 2 h dziennie, to po kilkunastu miesiącach mogliby się porozumiewać.
-
Gość: , cjb57.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 17:29:48
Los bywa przewrotny! - to stare powiedzenie.
A córka Pana Prezydenta rozwodzi się z mężem po 4-letnim pożyciu! i wiąże się z synem działacza SLD i TW ale i prawnika z własną kancelarią!- wiadomość z GW.
Oczywiście połączenie SLD z przyznaniem się do TW jest niczym nagannym.
Tylko ten los....
-
2007/02/09 17:38:24
Panie Bratku!
Proszę się nie FOTYGOWAĆ. Oni i tak nic nie zrozumieją. A my ich zawetujemy i pokażemy kto tu rządzi!

Po prosu trzeba usiąść na brzegu rzeki (może być Wisła) i czekać...

pzdr
-
2007/02/09 17:40:04
Panie Bartku skandalu całe szczęście nie będzie bo p. Fotyga nie pojedzie i nie zacznie nikogo pouczać.
-
Gość: KOALA, dcy54.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 17:43:02
Mam wrażenie, że doradcą braci jest czwarty bliźniak - Kononowicz
-
Gość: wuka, dqt202.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 18:27:15
Fotyga musi odejśc-bo tak chce Węglarczyk.ha ha ha
-
Gość: gaston, 217.96.89.3*
2007/02/09 19:24:44
ależ po prostu wykorzystujemy mądre słowa Chiraca i wykorzystujemy nasza szansę by siedzieć cicho, a tu taki krzyk, eh.
-
Gość: cztelnik, apn-100-176.gprsbal.plusgsm.pl
2007/02/09 19:59:05
Zaraz, zaraz

Jak jedzie senator Liberman i senator McCain to są ważni goście. A jak jadą senator Sikorski i przewodniczący Zalewski to są tam prywatnie? Posłowie i senatorowie też jeżdżą na takie konferencje oficjalnie, a nie prywatnie. Gdyby Zalewski był taki odsunięty to nie byłby przewodniczącym Kom. SZ
-
Gość: trackball, ns.km23444.keymachine.de
2007/02/09 20:09:16
jakie ma znaczenie dla Polski, zlot monachijski syjonistow swiatowych? Przeciez tam wszystko sie kreci wokol mordow w iranie, iraku, palestynie, iraku, o czyje bezpieczenstwo tam chodzi - wszystkich tylko nie europejsczykow. Kto sie czuje zagrozony w europie iranem? nikt, bardziej wszechobecna obecnoscia lobby zydowskiego wtracajacego sie w wewnetrzne sprawy suwerennych narodow.
I syjonisci macie przesrane, nikt nie chce isc do afganistanu, iraku i nikt nie pojdzie ginac za izrael w iranie.
Robcie sami co chcecie, to sa wasze wojny, sami je finasujcie i sami gincie.

Pocalujta w dupe wojta z wasza imperialistyczna propaganda obrony koncernow, syjonistow i calej bandy imperialistycznej holoty!

Polska nie ma tam co szukac!


Niech zyje ZSRR!!
-
Gość: , baa38a2.baa.pppool.de
2007/02/09 20:22:46
Zgadza sie ,czwarta rp juz powstala,wyraznie rozni sie od trzeciej,przyjdzie czas,ze kaczki spojrza z pokora na to co robily poprzednie rzady,bo to zadzieranie nosa doprowadzi do tego,ze beda kaczory budowac czwarty swiat,zaczynajac oczywiscie od olewania i ignorancji z zasady.Matoly!!!Ich wyborcy tez!!!
-
Gość: Nataniel, 75.5.91.6*
2007/02/09 20:26:33
I pamietam jak nam towarzysz Gierek wmawial, ze Polacy najmadrzejszym narodem, czy moze bardzo madrym, a jezeli chodzi o przywodce narodu to nie wiedza kogo wybrac, a jak zaglosuja to smiechu warte. Szkoda, ze nie mozna za to zwalic wine na jakiego Zyyyyyda.... Od Was sie tutaj ucze o Polsce i dzieki Wam za Oswiecenie.
A swoja droga to czytam w zagranicznej prasie, ze Iran zaczyna sie pekac stanowczej postawy, zdaniem wielu Europejczykow glupiego Busha. A ja ta stanowczosc nazwalbym raczej Pryncypialnoscia niz pragmatycznym umizgiwaniem sie Imperium Zla, czy religijnym nadstawianiem drugiego policzka....
Bush slusznie odrzucil glupia propozycje bylego Sakretarza stanu James Bakera i kongresmana Lee Hamiltona aby pertraktowac z i iranskimi islamofaszystami, czy jak to prezydent powiedzial, iz "odrzuca mozliwosc aby pozwolic najniebezpieczniejszej dyktaturze na swiecie na uzycie najniebezpieczniejszej broni."
-
Gość: Kanu, aarh171.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 20:26:51
Jak słucham/czytam jak wygląda teraz nasza polityka zagraniczna, to krew mnie zalewa. To jest absolutne zero. Pani Fotyga jest marionetką, jak cała rzesza innych ministrów; stąd roszady na stanowiskach. Kto ma inne zdanie lub jest za dobrze wykształcony, zna języki i jest obyty w świecie - jest zwalniany, odsuwany.

Z drugiej strony nie chciałbym aby Jarek lub Lech polecieli do Niemiec. Jak sobie ptrzyponmne scenkę jak to Lech w którymś kraju, gdzie przebywał z oficjalną wizytą, poprawiał swojego tłumacza, to dzikuję (chodziło bodajże o Holandię).

Niestety jaki rządzący, taki naród. Sami sobie "wybraliśmy", to gteraz mamy.

Najlepiej jeszcze okopać się murem dookoła i zrobić tylko dziury na przesył piniędzy z Brukseli.

Jak sobie uświadomimy jaki elektorat wybierał Kaczyńskich, Leppera i Giertycha, to czemu sie dziwić?? Słabo wykształceni, z małych miasteczek, a do tego bojący się wszystkiego co zachodnie, kapitalistyczne.
-
Gość: czytelnik, apn-100-176.gprsbal.plusgsm.pl
2007/02/09 20:32:20
-
Gość: Tupecik, abpk198.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 20:42:29
Odnośnie do linka SENMANA.

A te zdjęcie wygrało kategorię "Portraits single". Zdjęcie małżeńskie żołnierza z Iraku o koszmarnie zniekształconej twarzy

www.worldpressphoto.com/index.php?option=com_photogallery&task=view&id=875&Itemid=146&bandwidth=high

Ten G. Bush ukrywa prawdę przed amerykanami.
-
2007/02/09 20:49:44
Zamieszczam link do strony tej konferencji: www.securityconference.de/index.php?menu_2007=&menu_konferenzen=&sprache=en&
Sprawdzałem również na stronie odpowiedniego ministerstwa Wielkiej Brytanii i tam także cichosza. Zjednoczone Królestwo wysłało przedstawicieli obu izb. Nie jedzie tam minister Beckett. To nie oznacza oczywiście, że przydałoby się, aby Polscy dyplomaci znaleźli się tam. To jest sprawa oczywista.
-
2007/02/09 20:51:14
Przepraszam, dopiero teraz zauważyłem, że Czytelnik zamieścił link również. :/
-
Gość: , baa38a2.baa.pppool.de
2007/02/09 20:51:45
poza calym bagnem ,ktore kaczory nam funduja ich chrzescijanstwo idealnie pasuje do retoryki rozglosni ojca pacana-dyrektora.takie postepowanie zawsze prowadzilo do zakladania wlasnych kosciolow.pytanie,kto bedzie papiezem,rydzol,kaczor madrzejszy,czy kaczor irasiad?o polityce zagranicznej nie wspominam,bo krytykowany watykan jest moze byc posadzony o rozbieznosci ideowe,naciski dypomatyczne,ale nie o glupote.za co polska zostala pokarana tymi kartoflami,za co?????????
-
2007/02/09 21:11:30
-
Gość: W, nat1.daminet.pl
2007/02/09 21:43:46
"Słabo wykształceni, z małych miasteczek, a do tego bojący się wszystkiego co zachodnie, kapitalistyczne."
Dwa studia, dwa języki obce, dłuższy czas spędzony w Niemczech i Anglii. Z dumą głosowałem i będę głosowałem na PiS.
-
Gość: Tupecik, abpk198.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 22:13:34
"Słabo wykształceni, z małych miasteczek, a do tego bojący się wszystkiego co zachodnie, kapitalistyczne."

Po studiach, z małego miasteczka, znajomość jęz. obcego, odwiedziłem wiele kapitalistycznych krajów w tym 6 miesięcy na antypodach. Kocham Polskę i będę jej bronił przed szkalowaniem przez "polskojęzycznych".
-
2007/02/09 22:29:26
@Tupecik:
*Kocham Polskę i będę jej bronił przed szkalowaniem przez "polskojęzycznych".*

W sojuszu - rzecz jasna - z najbardziej proamerykańskim rządem w historii Polski. Nie ma łatwo, Tupecik :)

-
2007/02/09 22:32:56
@W:

*Dwa studia, dwa języki obce, dłuższy czas spędzony w Niemczech i Anglii. Z dumą głosowałem i będę głosowałem na PiS.*

Niestety statystyki są bezlitosne dla PiS :) I Twoje podwójne studia niewiele tu pomogą ;)
-
Gość: , baa38a2.baa.pppool.de
2007/02/09 22:43:11
Panie Drebin.Zadawaj sie pan z inteligentnymi ludzmi,tylko tyle,bo dobro i zlo bije sie wszedzie.I w PISIE i w SLD jest tyle samo blota,tylko ci z SLD maja troche wiecej doswiadczenia,rozumu i przebieglosci.Daj pan sobie czopa z tym swoim zdaniem.Najzwyklejszych glupkow mamy u wladzy i tyle.A czy pisze to wyborcza ,czy inna gazeta nie ma tu nic do rzeczy.Pozdrawiam.Obywatel Rzeczypospolitej bedacy na skraju zalamania nerwowego prywatnie,jak i politycznie.
-
Gość: W, nat1.daminet.pl
2007/02/09 22:50:40
"Niestety statystyki są bezlitosne dla PiS :) "
Tak, cały czas w czołówce.
-
2007/02/09 23:10:46
@W:
*Tak, cały czas w czołówce.*

W, skończyłeś dwa kierunki studiów, a uciekasz w demagogię. Statystyki pokazują jakim elektoratem dysponuje dziś PiS. O tym była mowa.

-
Gość: , 088156096069.stk.vectranet.pl
2007/02/09 23:21:48
Wstyd mi, wstyd mi, wstyd mi, wstyd mi, wstyd mi, wstyd mi, wstyd mi, wstyd mi, wstyd mi, wstyd mi,że jestem Polakiem.
Przepraszam, przepraszam, przepraszam, przepraszam, przepraszam, przepraszam, przepraszam, przepraszam, przepraszam, przepraszam wszyskich porządnych obywateli Europy i Świata.
A kiedyś myślałem, że kaczki to nieszkodliwe istoty...
Jednym się pocieszam - nie głosowałam na PiS w ostatnich wyborach, a nowe coraz bliżej, daleko ale coraz bliżej.
-
2007/02/09 23:29:11
jakby była konferencja na temat lustracji bądź dekomunizacji... to wtedy sam Mały Cesarz pojechałby na tą konferencję wraz ze swoją "kompetentną" świtą...
-
Gość: Tupecik, abnp206.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 23:31:32
Do Kamnez

"W sojuszu - rzecz jasna - z najbardziej proamerykańskim rządem w historii Polski. Nie ma łatwo, Tupecik :)"

Uwierz mi. Nie we wszystkich sprawach zgadzam się z PiS np. w sprawie tarczy antyrakietowej, udziału polskich wojsk w Iraku i Afganistanie, Rospudy.

Co do rządów proamerykańskiego to raczej bym stawiał na SLD z Kwaśniewskim na czele. Dla mnie taka postawa dziwna zwłaszcza, że to ludzie o poglądach komunistycznych, którzy tak zwalczali kiedyś amerykański imperializm.
-
Gość: Tupecik, abnp206.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/09 23:47:06
Aha i po co wysyłać tam polską delegację skoro za nas będzie wypowiadać się USA ?

Byłemu prezydentowi Kwaśniewskiemu naobiecywali góry m.in. stanowisko szefa ONZ i co ? Był taki potulny, posłuszny i dlatego wtedy Polska była lubiana, nadstawialiśmy karku, tańczyliśmy jak inni grali a za to figa z makiem z pasterniakiem czyli właściwie nic ;-)

Z Kaczyńskimi będzie to samo albo gorzej.

Ale za tymi decyzjami napewno się coś kryje.
-
2007/02/09 23:58:36
Do Gość088156096069.stk.vectranet.pl:

A co blizniacy, badz Fotyga to jakas Twoje rodzina, zeby sie musial wstydzic? W kazdym kraju sa mniej lub bardziej efektywni politycy, glupi ministrowie etc. Nie ma co tu za co przepraszac, ani sie wstydzic. Ani tym bardziej chowac glowy w piasek. Jednie pokazac innym w Polsce i na swiecie, ze Kaczynscy to nie cala Polska. Ze sa inne opcje, ze nie wszyscy sie boja obcego, ze sa ludzie otwarci, nie bojacy sie powiedziec ze sa Europejczykami, etc.
Glupoty innych nie nalezy sie wstydzic, mozna jej jedynie wspolczuc.
-
2007/02/10 00:04:31
bardzo dobrze, iz bartosz Węglarczyk zwrócił uwage na kolejną wpadkę i kompromitację polskiego rządu
-
2007/02/10 00:05:38
www.antykaczy.blog.onet.pl niestey to prawda...
-
Gość: Polak, apn-100-181.gprsbal.plusgsm.pl
2007/02/10 00:09:50
@Tupecik:
Kocham Polskę i będę jej bronił przed szkalowaniem przez "polskojęzycznych".

Chyba czegoś nie zrozumiałeś, nikt tu Polski nie szkaluje, co najwyżej wyraża dezaprobate dla polityki pisu. A Polska to nie pis... jeszcze. Chyba można mieć własne zdanie bo ta Polska nie jest bardziej twoja niż moja i chciałbym abyś o tym pamiętał.

Pozdrawiam
-
2007/02/10 00:40:36
@Tupecik:
*Byłemu prezydentowi Kwaśniewskiemu naobiecywali góry m.in. stanowisko szefa ONZ i co ? Był taki potulny, posłuszny i dlatego wtedy Polska była lubiana, nadstawialiśmy karku, tańczyliśmy jak inni grali a za to figa z makiem z pasterniakiem czyli właściwie nic ;-)*

No widzisz... A teraz nadstawiamy karku, tańczymy jak nam grają, a mimo to nas nie lubią :) Niech to będzie miarą upadku Rzplitej pod rządami PiS ;)
-
2007/02/10 00:47:53
@tierralatina:

jasne ze kaczki i spolka to nie cala Polska, ale niestety ich poziom (a wlasciwie jego brak) oraz to jakie stanowiska pelnia, sprawia ze jest sie za co wstydzic, a wspolczuc to mozemy sobie, a nie im!!!
...dobrze ze choc corka prezydent zmadrzala - to musial byc dla Lecha szok, taki maly akcencik na drobna poprawe nastroju :>
-
Gość: zbychuk, sotn-cache-2.server.ntli.net
2007/02/10 02:41:26
Jak ktos podobnie powiedzial, moim osobistym problemem jest to, ze zawsze bylem antykomunista (a tez EA lub PK jesli ktos pamieta znaczki z 1980-81). W czasie rzadow Millera mowilem sobie, ze nie jest zle, bo gorzej nie bedzie a jakos do nastepnych lepszych rzadow dotrwamy. no i cholera dotrwalismy. A teraz jesli bym musial wybierac miedzy PiS i SLD, to glosowalbym na SLD. Jakbym nie musial miec tak choelrnego wyboru, to oczywiscie PO (mimo wielu jej bledow!)
To jest wprost niewiarygodne, ze mozna tak ZLE rzadzic jak PiS
-
Gość: Tomasz w UK, 82-36-251-83.cable.ubr07.edin.blueyonder.co.uk
2007/02/10 02:55:24
"To jest wprost niewiarygodne, ze mozna tak ZLE rzadzic jak PiS".

A mialem plan, aby na stare lata wrocic z emigracji do Polski.
Ale czy bedzie do czego wracac ???

-
Gość: , baa1fcf.baa.pppool.de
2007/02/10 06:10:24
Nie bedzie.Chyba,ze w dowodzie bedzie wbite Polak-katolik,to wpuszcza.Sam jestem katolikiem,ale szanuje wszystkich,ale na tych oslow w kaczych piorach juz nie moge patrzec.Terrorysci polityczni.Teraz zwolnili szefa PISM.Nie sa mu godni d...py podcierac,no...Ale sie ma kompleksy,to potem...A,zresta.IRASIAD!!!
-
Gość: Parsiuk, 89.101.208.17*
2007/02/10 11:31:00
Ja nie wracam. Poczekam do konca kadencji PiSuarow. Moze sie cos zmieni, moze nie.. Poki co, nie ruszam sie z miejsca. Wole z bezpiecznego dystansu ogladac co sie dzieje w Polsce. Jeszcze troszke i sie postaram o drugie obywatelstwo. Jak bedzie wyjatkowo kiepsko, to zrzekne sie tego pierwszego. Ja po prostu chce godnie zyc. Nic wiecej.
-
2007/02/10 13:44:24
wiadomosci.onet.pl/1483126,12,1,0,120,686,item.html
nawet z Iranu są a z Polski nie :-)
wiadomosci.onet.pl/1483297,12,1,0,120,686,item.html
niedługo okaże sie że to kosmici ;-)
-
Gość: red, abcb53.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/10 20:20:15
No, prawie nikogo. Będzie niskiego szczebla urzędnik departamentu spraw zagranicznych kancelarii premiera. Ale - nie obrażając tego pana - może tam on co najwyżej robić notatki.
-
Gość: red_aktor, abcb53.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/10 20:21:22
"No, prawie nikogo. Będzie niskiego szczebla urzędnik departamentu spraw zagranicznych kancelarii premiera. Ale - nie obrażając tego pana - może tam on co najwyżej robić notatki."

onet.pl: "Polskę reprezentuje w Monachium także dyrektor Departamentu Spraw Zagranicznych Kancelarii Premiera prof. Krzysztof Miszczak."
-
Gość: T-800, gaja.tpnet.pl
2007/02/10 21:22:10
www.galba.net.pl/blog/_archives/2007/2/10/2724253.html


I tyle na ten temat! :-)

"Dziennikarze"...
-
2007/02/10 21:33:23
"Konferencja w Monachium powszechnie uważana jest za wydarzenie superważne - w ub. roku pisaliśmy o nim na czołówce Gazety."

Może Pan podać tytuły? Bo chciałam się dowiedzieć czegoś o zeszłorocznej konferencji i znalazłam w archiwum Gazety dwie nieduże wzmianki. Jedna na 10 str. w dziale Świat a druga bodaj na 29 w dziale Gospodarka. Pamięta Pan może jaki tytuł nosi ten artykuł z czołówki gdzie mogę poczytać o wadze imprezy?
-
2007/02/10 22:25:29
Ręka do góry kto...
myśli, że gdyby wysoki przedstawiciel Polski zjawił się na szczycie w Monachium to Rosja zmieniłaby swoje stanowisko choć o jotę.

Moim zdaniem ta nieobecność jest na korzyść. Teraz świat widzi jak na dłoni, że znowu Rosja i Niemcy doskonale dogadują się ponad głowami innych. Obecność Polski by była swojego rodzaju przyzwoleniem na ten stan rzeczy.

Teraz też widać lepiej dlaczego potrzebujemy amerykańskiej tarczy w Polsce. To nie jest zły pomysł włożyć klin na płaskiej powierzchni jaką stanowi Polska między Niemcami a tym co przed Uralem.

Ps. o Afganistanie i tak zdecydują Amerykanie a nie jacyś prezydenci czy premierzy europejscy (ich obecność jest kurtuazyjna).

Już wielu superdyplomatów zdarło sobie gardło protestując przeciwko rurociągowi pod dnem Bałtyku. Czasem milczenie jest wymowniejsze.
-
2007/02/11 10:40:57
@KATARYNA: no kłaniam się nisko i dziękuję za odwiedziny Królowej Blogu. Pani życzenie jest dla mnie rozkazem, choć od razu prostuję, że owa czołówka była DWA lata temu, nie rok.

Gazeta Wyborcza nr 37, wydanie waw z dnia 14/02/2005 JEDYNKA, str. 1
ROBERT SOŁTYK, MONACHIUM
KANCLERZ NIEMIEC GRZEBIE NATO?
Czy Gerhard Schroeder nie chce już NATO, bo woli Unię Europejską? Tak odczytała jego sobotnie wystąpienie prasa niemiecka. Ostro odpowiadali kanclerzowi Amerykanie i szef NATO (...)
-
2007/02/11 11:43:38
Byłoby super gdyby ktoś podał stanowiska wysokich przedstawicieli Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch, którzy są w tym roku w Monachium. Szukam i nie mogę znaleźć. Przecież niemożliwe aby te państwa nie wysłały prominentnych przedstawicieli na tak ważną konferencję. Wybiórczo pozdrawiam.
-
2007/02/11 11:57:49
@XXX80: To niemożliwe, żebym wyczuł jakąś małpią złośliwość w twoim komentarzu, prawda? Rzeczywiście z UK, Francji i Wlk Brytanii z rządu nie przyjechali ani ministrowie, ani wiceministrowie. Ale co z tego? Te kraje mają prężną dyplomację i jak chcą sobie pogadać z Niemcami, czy Rosjanami, to sobie gadają. To my unikamy wszelkich debat i to nam zależy ponoć, by Rosjanie z Niemcami nie rozmawiali ponad naszymi głowami. Jak będziemy mieli taką międzynarodową pozycję jak Włosi, to wtedy będziemy sobie mogli jeździć, albo i nie.
-
2007/02/11 12:05:03
Wielki felietonista bartosz.weglarczyk nie zrozumiał prostego tekstu kataryny.

Dla odpornych.

W zeszłym roku gazeta nie uważała spędu w Monachium za ważne wydarzenie. Świadczy o tym odległa pozycja na stronach pisma.

Czy bardzo ważne wydarzenie relacjonuje się na 10 lub 20 stronie ? Bądźmy poważni. Gazeta znowu manipuluje tylko ludzi ma coraz gorszych.
-
Gość: Tupecik, abpk214.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/11 13:08:35
Cokolwiek by ten rząd zrobił i tak jest zle. Ja uważam, że to nie są merytoryczne oceny a zwykłe personalne ataki niektórych mediów na braci Kaczyńskich i nic więcej.

Od siebie dodam, że polska polityka zagraniczna niezaleznie od opcji politycznej jest fatalna. Politycy i dyplomaci nie mają żadnego swojego zdania w tych sprawach. Mieliśmy wasalizm wobec ZSRR a teraz wiernopoddańcze hołdy wobec USA. Taka polityka prowadzi do wyśmiewania Polski i na manowce.
-
2007/02/11 13:32:38
Wczorajszy dzień pokazał , że nieobecność to było genialne posuniecie...

Kaczyński i Fotyga siedzieli sobie w Warszawie popijając kawkę przed ekranem tv, gdzie oglądali jak wielcy tego świata pogrążają się w "dusznej atmosferze"
szczegółowo zaplanowanego, konferencyjno-konfrontacyjnego show Putina.

Prawie skłonna byłabym uwierzyć, że nasz wywiad działa...
i to działa cuda;).
-
2007/02/11 13:35:14
xxx80 - zerknij sobie dzisiaj na tytuly swiatowych agencji, na czolowki swiatowych gazet. I zobaczysz kto jest glupi...
-
Gość: Szymon Ruman, aaxy180.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/02/11 17:46:15
Panie redaktorze pozwalam sobie zauważyć, że pan Pawel Zalewski nie byl w Monachium prywatnie ale oficjalnie reprezentowal polski parlament za wiedza i zgoda marszalka Marka Jurka. Warto też dodać że na takiej samej zasadzie byli w Monachium Joe Lieberman i John McCain , którzy reprezentowali parlament USA, żaden z nich nie pelni przeciez fukcji w administracji tego kraju.
Szymon Ruman, Rzecznik Prasowy Marszalka Sejmu RP
-
Gość: , adsl-212-16-102-117.taloyhtioverkot.fi
2007/02/19 22:42:29
A ja sie tu wpisze z dwoch powodow:
- bo lubie mojego imiennika, gospodarza tego blogu (pamietam go jeszcze z 7dni świat, gdy w przeciwienstwie do pozostalych gosci mówił konkretnie, zwiezle i ciekawie)
- i dlatego ze powyzej sie wpisal Michal, ktory nosi takie same nazwisko:)

Nie chcialbym byc posadzony o bezczelnosc wiec pare slow na temat. To ze nas nie bylo w Monachium to nie jest samo w sobie dramatem. Staje sie nim jednak gdy ogladamy ja na tle ogolnym na ktorym rysuje sie: niechec do wspolpracy, brak wli podejmowania dialogu, strach przed zawieraniem kompromisow. Do tego dochodzi jeszcze paraliz decyzyjny o organizacyjny. Pani minister nie jest samodzielna na stanowisku a przeprowadzone czystki w zasadzie pozbawily ja zaplecza.

W takich warunkach nasza dyplomacja nic nie zdziala. Jestesmy praktycznie nieobecni. Mozna by sobie na to pozwolic nie bedac w Unii Europejskiej. Ale w niej jestesmy i tu dyskusja toczy sie naokraglo.

Dla przykladu: sprawa rury na dnie Batyku. Czy my w ogole rozmawiamy ze Szwecja ktora moze te inwestycje zablokowac? Jest to chyba jedyny realny sposob na zahamowanie tej inwestycji. Dlaczego nie rozmawiamy tez z Finlandia? Finowie sa bardziej wobec Rosji ulegli (ta nieszczesna finlandyzacja) ale Szwecja i Finlandia wspolpracuja ze soba bardzo aktywnie. W takim gronie Polska ktora rowniez lezy nad Baltykiem moze rozkrecic niezla akcje. Byc moze rozkreca, byc moze pocichu. Nie wiem. Ale nie sadze.

pozdr
Bartek Dawidowicz

PS. Michal skad jestes? (nie moge sie jednak powstrzymac:)
-
Gość: , adsl-212-16-102-117.taloyhtioverkot.fi
2007/02/19 22:45:04
przepraszam za byki. Pukam w te klawiature od rana i juz troche bola mnie oczy. Po cichu oczywiscie osobno a reszte moze uda sie wam odczytac.
wyborcza.pl
Bartosz Węglarczyk

Szef działu zagranicznego Gazety Wyborczej

↑ top | © Agora SA | design by kate_mac
Schronisko dla Zwierząt w Łodzi

Endgame

↑ Grab this Headline Animator

Subscribe to Endgame by Email